سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به یکى از یاران خود فرمود هنگامى که او از بیمارى شکوه نمود . ] خدا آنچه را از آن شکایت دارى موجب کاستن گناهانت گرداند ، چه در بیمارى مزدى نیست ، لیکن گناهان را مى‏کاهد و مى‏پیراید چون پیراستن برگ درختان ، و مزد درگفتارست به زبان ، و کردار با گامها و دستان ، و خداى سبحان به خاطر نیت راست و نهاد پاک بنده هر بنده را که خواهد به بهشت درآورد . [ و مى‏گویم ، امام علیه السّلام راست گفت که در بیمارى مزد نیست ، چه بیمارى از جمله چیزهاست که آن را عوض است نه مزد چرا که استحقاق عوض مقابل بلا و مصیبتى است که از جانب خدا بر بنده آید ، چون دردها و بیماریها و مانند آن ، و مزد و پاداش در مقابل کارى است که بنده کند ، و میان عوض و مزد فرق است و امام چنانکه علم نافذ و رأى رساى او اقتضا کند آن را بیان فرمود . ] [نهج البلاغه]
روزی تو خواهی آمد
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» مشخصه منحصر به فرد ایرانی ها

(متن زیر یک نقل قول است:)
دوستی هلندی که بدلیل شغلی ارتباط زیادی با خارجی ها دارد می گوید: یک موضوع در میان شما ایرانی ها منحصر به فرد است، ایرانی ها تنها ملتی هستند که اگر از آنها در مورد اعتقاد شان بپرسی بجای آری(اگر معتقد باشند) یک دفتر 40 برگ برایت توضیح می دهند.


کافی است از یکی سوال کنی: آیا مسلمان هستی؟


تا با جوابهایی مثل: آره، اما می دانی، من مشروب می خورم، روزه نمی گیرم، خانواده ما(و یا زنم) حجاب ندارد، ما مثل این ترک و عربها نیستیم، اوپن فکر می کنیم وووو...


و پرسید که تو می دانی چرا؟


راستش نه نمی دانم، می دانم که ما از جامعه ای تعریف نشده می آییم و برای همین همه چیز حتی اعتقادات مان را مجبوریم خودمان به شکلی که قالب تنمان باشد ساخته و تعریف کنیم، شاید می خواهند که طرف مقابل فکر نکند که آنها افراطی مسلمان هستند.


گفت: ربطی ندارد، من فقط سوال می کنم که آیا معتقد به دیانتی هستی و یا نه، این چه ربطی به افراطی بودن دارد؟ این همه ترک و عرب هم هستند که حجاب ندارند، دیسکو می روند، مشروب می خورند، چرا آنها در مقابل این سوال سخن رانی نمی کنند و خیلی ساده می گویند که مسلمان هستند؟ مگر از کسی سوال کنی آیا مسیحی هستی؟ برایت یک ساعت توضیح می دهد که آره ولی کلیسا نمی رم، عید پاک را جشن نمی گیرم، اعتراف نمی کنم وووو.


نکته جالبی است، خودت چی فکر می کنی؟


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیدموسی سیدمحرمی ( سه شنبه 88/8/19 :: ساعت 1:37 عصر )
»» فیلم کتاب قانون و حمایت علی مطهری

فیلم بحث برانگیز کتاب قانون ساخته مازیار میری و بازی پرویز پرستویی که پس از چند سال توقیف ،به تازگی در سینماها اکران شده و از فروش خوبی نیز برخوردار گردیده است این روزها باانتقاداتی از سوی غلامعلی حداد عادل ویک تشکل دانشجویی اصولگرا مواجه شده است .
«کتاب قانون» در حدود دو سال اجازه نمایش پیدا نمی‎کرد و اخیرا با تحولی که در مدیریت و مسئولیت‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاصل شده، مجوز گرفته و در سینماهای کشور به نمایش درآمده است.داستان فیلم به صورت خلاصه از این قرار است:

رحمان توانا (پرویز پرستویی) که سابقه حضور در جبهه نیز دارد، همراه با هیئتی در قالب یک مأموریت برای شرکت در یک جلسه مذاکره به بیروت می‎رود و در آن‎جا با یک خانم جوان مسیحی به‎نام «ژولیت خمسه» که صاحب یک رستوران است، آشنا می‎شود. این خانم زبان فارسی را آموخته و با ادبیات ایرانی، به‎ویژه اشعار حافظ آشنایی دارد و لفظ قلم صحبت می‎کند. این آشنایی به عشقی میان این دو مبدل می‎شود و با مسلمان شدن ژولیت و تغییر نام او به «آمنه»، به ازدواج منتهی می‎شود. «مرد ایرانی» همسر خارجی تازه‎مسلمان خود را به ایران می‎آورد و زندگی با او را در محیط ایرانی در کنار خانواده سنتی خود آغاز می‎کند و از این‎جا ماجرای اصلی فیلم و پیام آن شکل می‎گیرد. فیلم جنبه‎ها و جهات گوناگونی دارد که قابل بحث و بررسی است. ما توضیح می‎دهیم تنها به بحث درباره پیام اصلی فیلم بپردازیم و توجه خواننده این نقد و بینندگان فیلم را به این جنبه معطوف کنیم. «کتاب قانون» می‎خواهد تناوب اسلام حقیقی را با «رفتار مسلمانان» نشان دهد. رفتار غلطی که آکنده از جهل و تعصب و آلوده به خرافات و به نام دین در قالب «سنت» ظهور و بروزهای گسترده دارد. منبع و مأخذ اسلام حقیقی، «قرآن» است که «کتاب قانون» است و آمنه نومسلمان، اسلام خود را از آن گرفته و می‎خواهد براساس آن عمل کند. فاصله میان اسلام قرآنی و افکار و اعمال مسلمانان سنتی در چنین فضایی به نمایش گذاشته می‎شود. خانواده رحمان توانا با عروس خارجی تازه‎مسلمان خود دچار تعارض می‎شوند. زندگی آن‎ها یکسره با دروغ و غیبت و تهمت و اسراف و کج‎فهمی و خرافات همراه است و آمنه امروزی و ژولیت دیروزی به همه این رفتارها با استناد به قرآن اعتراض می‎کند و با واکنش‎های غیرمنطقی خانواده شوهرش روبه‎رو می‎شود. همه اعضای این خانواده به استثنای یک دختر جوان (کوکب) که خواهر رحمان تواناست، با او دشمنی می‎کنند. اما آمنه با اسلام قرآنی خود تنها با خانواده شوهرش مشکل ندارد، بلکه با قصاب و بقال و میوه‎فروش محله هم مشکل دارد. کاسب‎های محله هم بی‎استثنا کم‎فروش و متقلب و بدجنس و حقه‎بازند و همه این بانوی نومسلمان مؤمن به اسلام حقیقی را که با امر به معروف و نهی از منکرهای خود از آن‎ها انتقاد می‎کند، از خود می‎رانند. می‎توان گفت که در بطن اندیشه‎ حاکم بر فیلم «کتاب قانون» اندیشه قابل فهم و نیت پاک و مقدسی وجود داشته که همانا نقد رفتار عامه مردم در ترازوی اسلام و قرآن بوده است. علی‎اکبری در دفاع از فیلمی که ساخته می‎گوید:
«اگر روزی سلمان فارسی تازه مسلمان شده در کنار حضرت رسول(ص)، حتی نزدیکان پیامبر را براساس کتاب ا... نقد می‎کرد، صحابه باید ناراحت می‎شدند که چرا یک ایرانی قوم عرب را به مسخره گرفت و ما را موعظه می‎کند؟»

حمایت علی مطهری


اما علی مطهری در یادداشت دیگری به حمایت از کتاب قانون پرداخته ونوشته است :فیلم سینمایی «کتاب قانون» از این نظر که به ارزیابی رفتارهای فردی و اجتماعی ما ایرانیان و میزان انطباق آن با اسلام پرداخته و به ‎عبارت دیگر، فاصله مسلمانی ما با اسلام را به تصویر کشیده است، یک کار هنری ابداعی و ابتکاری است و جامعه ما نیاز بسیار به این‎گونه تلاش‎ها دارد. در واقع، این فیلم آینه‎ای است که در مقابل بخشی از جامعه ایران قرار داده شده تا خود را آن‎چنان که هست، ببیند و با مقایسه با آن‎چه باید باشد، به رفع عیوب خود بپردازد و خود را به جامعه الگوی اسلامی نزدیک کند.

مصداقی برای امر به معروف

به اعتقاد علی مطهری «کتاب قانون»، مصداقی برای اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر و به تعبیر دیگر اصلاح مستمر اجتماعی است؛ اصلی که مطابق سخن معصوم، یکی از پایه‎های نخبگان دین اسلام است.به همین جهت، این انتقاد که این فیلم تصویر زشتی از جامعه ایران به نمایش می‎گذارد و واقعیت جامعه را نشان نمی‎دهد، چندان مقبول نیست، زیرا اساس هدف نویسنده، تهیه‎کننده و همچنین کارگردان این فیلم نشان دادن واقعیت جامعه ایران نبوده، بلکه نمایش برخی کاستی‎ها بوده است تا بیننده فیلم، ادبی از نوع ادبی که لقمان حکیم آموخت، بیاموزد.

نمایش برای غیر ایرانیها درست نیست

البته نمایش این فیلم برای غیرایرانی‎ها ممکن است درست نباشد، زیرا آن‎ها تنها با نیمی از چهره واقعی ایران آشنا می‎شوند و نیم دیگر زیبای آن پنهان می‎ماند. این یک رشد اجتماعی است که ملتی به دنبال رفع نقص‎های خود باشد و کسانی که داعیه‎دار این امر عظیم هستند، مصلح اجتماعی به شمار می‎روند.

گاه اصلاح اجتماعی از راه کتاب و مقاله و سخنرانی انجام می‎شود و گاه از راه هنرهایی چون سینما و تئاتر. به تعبیر شهید آیت‎الله مطهری، مصلح اجتماعی کسی است که با نقاط ضعف جامعه خود مبارزه کند، هرچند از میزان محبوبیت او کاسته شود، نه این‎که بر موج آن نقاط ضعف سوار شود تا راحت‎تر به اهداف شخصی خود برسد. البته چون این فیلم جنبه طنز نیز دارد، برخی بزرگ‎نمایی‎های آن قابل توجیه است.

سنتهایی ساخته عرف


به گفته آقای مطهری این فیلم نشان می‎دهد که برخی از ما ایرانیان بیش از آن‎که به حقیقت دین اسلام بپردازیم و دستورهای آن را رفتار کنیم، به ظواهر سنت‎هایی می‎پردازیم که ساخته عرف جامعه است. مثلا به سفره حضرت ابوالفضل ـ که البته از آن جهت که در آن قرآن خوانده می‎شود با فضیلت است ـ و به شله‎زردی که باید در آن باشد، اهمیت زیادی می‎‌هیم، اما در سر همین سفره غیبت می‌کنیم.

یا ممکن است فروشنده‎ای برای سفر حج تمتع و عمره مفرده و زیارت عتبات عالیات اهمیت زیادی قایل باشد، اما نسبت به مسأله کم‎فروشی و آیه قرآن کریم که «وای بر کم‎فروشان» بی‎تفاوت باشد. یا این‎که فردی از ما نسبت به عزاداری برای امام حسین(ع) ساعی باشد، اما در رعایت حق‎الناس و احوال عمومی کم‎توجه بوده و مثلا اسکناس را که ثروت ملی است، مچاله سازد یا روی آن نقاشی کند. یا فروشنده‎ای مواد خوراکی تاریخ مصرف گذشته را به فروش بگذارد و توجه نداشته باشد که این هم یک گناه است و گناه فقط نماز نخواندن یا روزه نگرفتن و مانند این‎ها نیست.

رانندگی ما ایرانیان

این‎ها مواردی بود که در فیلم «کتاب قانون» به آن پرداخته شده بود، اما موارد دیگری نیز هست که در این فیلم نیامده است، مانند نحوه رانندگی کردن ما ایرانیان که در رتبه‎های آخر دنیاست و برای هر تازه‎وارد خارجی موجب تعجب است و خود ما ایرانیان نیز وقتی به کشورهای دیگر حتی کشورهای همردیف خودمان می‎رویم، تفاوت آشکاری را احساس می‎کنیم.

همین گونه است مواردی مانند آشغال ریختن از درون خودرو به بیرون و در برخوردهای اجتماعی به اندک بهانه‎ای دشنام دادن. این‎ها مواردی است که باید مصلحانی به اصلاح آن بپردازند و چه بهتر که این اصلاح در قالب فیلم‎های سینمایی مانند «کتاب قانون» باشد.

نکته دیگری که در این فیلم هست، این که یک تشنه حقیقت که به چشمه احکام و معارف اسلامی می‎رسد، بسیار بیشتر از ما که از طریق پدر و مادر و گاه از روی عادت به آن رسیده‎ایم، قدرشناس این احکام و معارف است.

در آغاز این فیلم نیز نکته‎ای فلسفی، عرفانی و روانی نهفته بود و آن اکسیر بودن عشق است. رحمان توانای مسلمان و ژولیت مسیحی در لبنان عاشق یکدیگر می‎شوند و از قضا این عشق از ناحیه ژولیت نیز شدید است.

یک فیلم مثبت

همین عشق و نیز سابقه آشنایی ژولیت با حافظ باعث می‎شود که ژولیت به اسلام گرایش پیدا کند و یک مسلمان واقعی شود که اسلام را جدی گرفته و تک‎تک دستورهای آن را مورد توجه قرار می‎دهد؛ یعنی عشق به رحمان و پیشنهاد دوستانه رحمان به او که آیا بهتر نیست پوشش اسلامی داشته باشی، وی را متحول می‎کند و راه زندگی او را تغییر می‎دهد و یک مسلمان واقعی و نه شناسنامه‎ای می‎شود.

این بخش از کیمیا بودن عشق عفیف ـ به تعبیر ابن سینا ـ را که بسیار مورد توجه عرفا و فلاسفه و روان‎شناسان است، به‎ خوبی به تصویر کشیده است.

در بخش پایانی این فیلم که رحمان برای پیدا کردن آمنه (ژولیت) به جنوب لبنان می‎رود، در بین راه راننده تاکسی جملاتی بر زبان می‎راند که خالی از اشکال نیست. او می‎گوید من سال‎ها در این کشور بوده‎ام و با اقوام گوناگون مسلمان، اعم از شیعه و سنی، مسیحی، دروزی و غیره مراوده داشته‎ام، به این‎جا رسیده‎ام که «فرقی بین ادیان و مذاهب نیست، همه یک پیام دارند و آن اخلاق است.»

از این سخنان، بوی پلورالیزم و کثرت‎گرایی دینی به مشام می‎رسد و این بخش از فیلم از نقاط ضعف آن است، هرچند نمایش مناطق بمباران شده توسط رژیم صهیونیستی و به تصویر کشیدن سبعیت و درندگی این رژیم در بخش پایانی فیلم، از نقاط مثبت آن به شمار می‌رود.

در مجموع، «کتاب قانون» را یک فیلم مثبت می‎دانم و بر این باورم که چنین فیلم‎هایی باید ساخته شود و قطعا برخی نقاط ضعف آن نیز مورد توجه خواهد بود.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیدموسی سیدمحرمی ( سه شنبه 88/8/19 :: ساعت 12:13 عصر )
»» سرما فقط در آنسوی شیشه هاست

سرما فقط در آنسوی شیشه هاست

  این سو تو "پیپ" می کشی

       موسیقی "پاپ" گوش می کنی

آنسو ولی صدای زوزه باد

     رویای دخترکی کبریت فروش را بر هم می زند

اینسو تو از بوی نان تازه و عسل یرمست می شوی

  آنسو ولی پسر بچه ای فلج

       دست کبود خود را دراز کرده است

            در روبروی هر چه مردم بی اعتناست

سرما فقط در آنسوی شیشه هاست

   اینسو تو در پناه آتش گرم بخاری ات :

        "به به چه برف خوبی باریده است"

زیباست برف آری

       اما فقط از اینسوی شیشه ها

آنسوی شیشه بالای بام تو

    دستان پینه بسته پیرمرد پارو به دست

            دردا که با بخار دهانش گرم نمی شود

اینسوی پنجره بچه ات

    سرگرم بازی در اناق دیگر است

آنسو ولی بچه ای زمین خورده است

      پیشانی زخمی اش خونین گشته است

سرما و سوز سرد

    از کفش های سوراخ پاره پاره اش

            تا مغز استخوانش نفوذ کرده است

اینسو تو دست نهاده بر شکم گنده ات

    با گوش های تیزکرده

              اخبار آخرین صعود قیمت ارز را گوش می کنی

آنسو ولی اسکناسهای سبز و سرخ

      معصومیت دختران گرسنه را معامله می کنند

................(با حذف دو بیت)

آنسو بر سنگفرش حیاط خانه ات

    آن پیرمرد جان می کند پارو بدست

مرگ اسفناک یک پیرمرد در یک روز سرد

    بی سرپرستی یک زن و چندین سر عائله

           در تقویم زندگی برای تو

                یک اتفاق ساده یک روز برفی است

شب شد دریغ ولی این مرز شیشه ای

    مابین ظلم و داد

           نشکست هرگز به غیرت دستان پست ما

پس لاجرم که دنیای این سو و آنسوی شیشه ها

     در رهگذر زندگی دوگونه است هنوز:

آنسو به خانه سردی بچه ای

      از زور گرسنگی گریه می کند

اینسو تو در زیر آبی شومینه ای بزرگ

........(با حذف یک بیت)

شعر از امیر محمد رحمن پورکوچه- تبریز



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیدموسی سیدمحرمی ( پنج شنبه 88/8/14 :: ساعت 3:1 عصر )
»» مظاهری و تورم

حسین قضاوی، معاون اقتصادی بانک مرکزی که تا چند روز پیش قائم‌مقام این بانک بود با افتخار به رسانه‌ها اعلام کرد، نرخ تورم در پایان شهریور نسبت به پایان سال 87 حدود 7 درصد کاهش یافته و از 4/25 درصد به 5/18 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار جام جم، هر چند محمود بهمنی، رئیس کل کنونی بانک مرکزی خود از مدیران باتجربه بانکی است و از حدود 2 سال قبل، وارد این بانک شد اما بدون تردید باید اذعان کرد، گزارش لحظه به لحظه بانک مرکزی از کاهش نرخ تورم در کشور، میوه چینی سیاست‌هایی است که طهماسب مظاهری در دوران کوتاه ریاست خود بر بانک مرکزی اجرا کرد.

پاییز سال 86، زمانی که مظاهری قدم به ساختمان بانک مرکزی گذاشت، در نتیجه سیاست‌های دولت و تزریق کم‌سابقه دلارهای نفتی بازار نرخ تورم روندی شتابان به خود گرفته بود و همین مساله باعث شد، مظاهری با اتخاذ اقدام‌هایی ضربتی، درصدد مهار این شاخص کلان اقتصادی برآید.

وی که با آمدنش محمود بهمنی و حسین قضاوی را به دبیرکلی و قائم‌مقامی بانک مرکزی منصوب کرده بود، بلافاصله جلوی بی‌انضباطی بانک‌های دولتی را گرفت و هرگونه استفاده بانک‌ها از ذخایر قانونی خود نزد بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات را ممنوع کرد. مظاهری همچنین چک‌پول‌های بدون پشتوانه بانک‌های دولتی را جمع‌آوری کرده و در یک دوره زمانی کوتاه، چک‌پول‌های بانک مرکزی جای چک‌پول‌های بانک‌ها را گرفت و بانک‌ها برای دریافت این چک‌پول‌ها می‌بایست معادل آن، اسکناس بانک مرکزی پرداخت می‌کردند که همین مساله نیز نقش بسزایی در مهار نقدینگی ایفا کرد. وی همچنین بانک‌ها را ملزم کرد، مطالبات معوق خود را از مشتریان بدهکار دریافت کنند اگرچه این سیاست تاکنون با موفقیت همراه نبوده است.این اقدامات ضربتی، البته با مخالفت شدید تسهیلات‌گیرندگان که بسیاری از آنها مجموعه‌های دولتی بودند مواجه شد و نهضت بزرگی در مقابل سیاست‌های مظاهری شکل گرفت. در این میان، چالش‌های شدید مظاهری و جهرمی (وزیر سابق کار)‌ در آن روزها زبانزد خاص و عام شد.

اما مظاهری به هیچ عنوان از سیاست‌های خود دست‌بردار نبود. وی بدرستی معتقد بود که نرخ سود تسهیلات بانکی نباید پایین‌تر از نرخ تورم باشد و همین اعتقاد هم چالش‌‌های زیادی برای او ایجاد کرد تا جایی که رئیس دولت نهم در یکی از سفرهای استانی در میان مردم بدون نام بردن از مظاهری گفت، کسانی که مخالف کاهش نرخ سود تسهیلات هستند، باید کنار بروند. مظاهری سرانجام پس از یک سال پرتنش در بانک مرکزی، مهر ماه سال گذشته صندلی ریاست کلی را به محمود بهمنی دبیرکل خود در بانک مرکزی سپرد.

اما چند ماه پس از خداحافظی مظاهری از بانک مرکزی نتیجه سیاست‌های او آشکار شد و نرخ تورمی که نزدیک بود سر به 30 درصد بگذارد، حرکت شتابان خود را متوقف کرد. از زمستان سال گذشته بود که مسوولان بانک مرکزی از معکوس شدن روند رشد نرخ تورم خبر داده و اکنون با افتخار از مهار آن سخن می‌گویند.

حسین قضاوی یار دیرین مظاهری اکنون در کسوت معاونت اقتصادی بانک مرکزی هر چند در گزارش خود تک‌رقمی شدن سطح عمومی قیمت‌ها را پس از 40 ماه اعلام کرد اما تاکید دارد که نرخ تورم نقطه به نقطه ملاک ارزیابی و تصمیم‌گیری نیست. وی در این باره گفت: در اصل نرخ تورم نقطه به نقطه نداریم و مقایسه رشد شاخص قیمت‌ها در 2 ماه مشابه 2 سال باعث غفلت از ماه‌های میانی می‌شود و به هیچ وجه معرف تورم نیست.

قضاوی تصریح کرد: نرخ تورم، باید حکایت از قدرت خرید خانوار در یک سال باشد و آنچه مبین نرخ تورم است، میانگین نرخ تورم سالانه نسبت به سال گذشته است که در این نرخ، 24 ماه منظور می‌شود در حالی که در نرخ تورم نقطه‌ای 2 ماه منظور می‌شود.معاون اقتصادی بانک مرکزی درخصوص علت اصلی کاهش نرخ تورم در طول 11 ماه گذشته، گفت: کاهش میانگین نرخ تورم از 4/25 در پایان سال گذشته به 5/18 درصد در پایان شهریورماه به دلیل کنترل رشد نقدینگی است.
لینک منبع



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیدموسی سیدمحرمی ( پنج شنبه 88/8/7 :: ساعت 6:28 صبح )
»» قهرمان راستین

سیدمحمد خاتمی:
زندگی جویبار زلال و دل انگیزی است که از سرچشمه ازل سرازیر شده و تا دریای ابد ادامه خواهد یافت. منتهی
”رگ رگ است این آب شیرین و آب شور
در خلایق می رود تا نفخ صور“
انسان آگاه و آزاد (مختار) شایسته آن است که زندگیش – که نعمت بزرگ پروردگار است – شیرین باشد ولی افسوس که غفلت یا بداندیشی خود آدمی و یا بدخواهی و ستیزگری بدخواهان و رهزنان بی پروای فضیلت، زندگی را بر بسیاری از مردمان تلخ می کند و آگاهان آزاد نیز از دردی که بیشتر مردمان گرفتار جهل و فقر و استبداد و حرمت شکنی قدرت پرستانِ انسان ستیز می برند رنج می کشند.
اما با یاد خدا، درد انسان و انسانیت را داشتن و برای ما که در این نقطه حساس از سرزمین خدا و این لحظه پر تپش تاریخ زندگی می کنیم برای ایران بزرگ و ایرانی سرفراز اندیشه و تلاش کردن راهی است که آیین و وجدان پیش پای ما گذاشته است. باید استوار بود و به لطف خداوند امیدوار و به آینده ای روشن تر از امروز چشم دوخت و دل سپرد و از موانع و مشکلات نهراسید. منتهی آنچه مهم است بیداری و هوشیاری و امیدواری و پایداری خود مردم است که گره گشا است و
قهرمان راستین کسی است که مردم را قهرمان بداند و همه تلاش او این باشد که قهرمان اصلی و حقیقی توان و شایستگی خود را باور کند و به میدان بیاید و در آن بماند. خداوند نیز بندگان باورمند و پایدار و آزاده خود را مورد عنایت ویژه خود قرار خواهد داد.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان یادآور شد: باید با هر رفتار وحشیانه‌ای که با هر کس شود برخورد شود، ولی مهم‌تر از اینها لطمه‌ای است که به اعتماد عمومی وارد شده است و باید آن را ترمیم کرد.

خاتمی تاکید کرد: برای ترمیم اعتماد عمومی هر هزینه‌ای هم که پرداخت شود زیاد نیست، اما با این حال اگر کسی از سر خیرخواهی پیشنهادی برای رفع ظلم و ترمیم اعتماد عمومی می‌دهد با امواج تهمت و دروغ و نسبت‌های ناروا روبرو می‌شود و اتهام زنندگان و غوغاگران با امنیت خاطر به کار خود ادامه می‌دهند.

وی با ابراز تاسف شدید از حمله‌های صورت گرفته به برخی شخصیت‌ها، اظهار داشت: در این مدت ببینید تا چه حد علما و شخصیت‌های موجه و نخبگان و مردم مورد اهانت قرار گرفتند، در حالی‌که باید با افراد و جریان‌های طراح و مجری جنایات برخورد جدی شود.

رئیس جمهور سابق کشورمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در نظام و طبق قانون اساسی و همچنین در بیانات حضرت امام خمینی(ره)، مجلس بالاترین جایگاه‌ها را دارد. تحقیق و تفحص در هر امور، استیضاح وزیران و حتی تصمیم‌گیری درباره صلاحیت و کفایت رییس‌جمهور از اختیارات مجلس است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیدموسی سیدمحرمی ( یکشنبه 88/8/3 :: ساعت 11:10 صبح )
»» سیدمحمد خاتمی برنده جایزه گفتگوی جهانی

سید محمد خاتمی برنده جایزه "گفتگوی جهانی" در سال 2009 شد. ‌به گزارش ایلنا، جایزه "گفتگوی جهانی" در سال 2009 تاسیس شده و اولین دوره از کنفرانس‌ها و جوایز خود را در ژانویه 2010 برگزار می‌کند. ‌در این جایزه، نامزدهایی معرفی شده بودند که دو هفته پیش، از میان آنها داریوش شایگان و سید محمدخاتمی را به عنوان برگزیده معرفی و طی نامه‌ای ‌اعلام کردنـد. ‌در پایگاه اطـلاع‌رسانی جایزه گفتگوی جهانی آمده است کـه این جایزه درباره تحقیقات بنیاد فرهنگی و همکاری و ارتباط های فرهنگی در جهان امروز ‌است. این جایزه بر اهمیت تحقیقات میان فرهنگی در جامعه مدرن و ارزش مطالعات انجام شده تاکید دارد و به محققان،‌ روزنامه‌نگاران و سازمان‌های ‌مستقل در سراسر جهان که مسئولیت این گفتگو را برعهده دارند تعلق می‌گیرد. این جایزه از سال 2009 تا 2017 هر دو سال یکبار برگزار خواهد شد. ‌از برندگان جایزه (شایگان و خـاتـمی) برای شرکت در مراسمی که ماه ژانویه در دانشگاه <آرهوس> کپنهاگ برپا می شود، دعوت شده است. ‌گفتنی است، خاتمی از زمانی که رئیس‌جمهور ایران شد، در توسعه گفتگوی تمدن‌ها نقش مهمی ایفا کرد؛ به ویژه بعد از نطقی که در سال 2001 در ‌سازمان ملل خواند به طور مداوم پیگیر موضوع گفتگوی تمدن‌ها بوده و موسسه‌ای را هم تاسیس کرده است‌.‌ دربخشی از سخنرانی معروف خاتمی در نشست سازمان ملل آمده بود: شگفتا که کسانی به بهانه رستگاری مردم، گاه بر اندیشه و اراده آدمیان لجام زده‌اند و آزادی آنـان را سـرکـوب کـرده‌انـد و گـاهی دیگــر رستگاری را در برداشتن هر‌گونــه لجامی از کــام ‌هوس سیری ناپـــذیرانسان و قربانی‌کردن عقل و عشق در پای معبد هوس تفسیر کرده‌اند.گاه به نام آزادی، عدالت پایمال شده است و گاهی دیگر به بهانه عدالت، آزادی از میان رفته ‌است و در نتیجه، بشر هم از آزادی عادلانه و هم از عدالت آزادانه محروم مانده است . از آن روز که کسانی علم حقیقی را آن دانستند که توانایی بیاورد نه آنکه قدرت را مهار کند چند ‌قرن بیش نمی‌گذرد. در این مدت به جای آنکه علم در خدمت رستگاری انسان و اعتلای شخصیت او باشد، در بیشتر موارد در خدمت افراد و گروه‌هایی قرار گرفته که جز به آیین سود ‌و فایده نمی اندیشند. در این چند قرن، علاوه بر پیشرفت‌های بزرگی که نصیب بشر شده است و بزرگ هم هست، انسان بیش ازهمیشه طعم تلخی و تبعیض را چشیده است. ‌بیاییم همگی علیه نسل کشی، تجاوز و تحقیر انسان در گوشه گوشه جهان، دست اتحاد به هم بدهیم و جلوی فاجعه‌های ننگینی که از جمله در فلسطین و افغانستان و کوزوو و در ‌بسیاری از نقاط آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین، چهره انسانی این قرن را سیاه کرده است، بگیریم. امنیت و صلح در خاورمیانه که امری ضروری است، با به رسمیت شناختن حق همه ‌فلسطینیان برای حاکمیت بر سرزمین آباء واجدادیشان برقرار خواهد شد. بیت‌المقدس اشغالی خانه تفاهم و گفتگو است و به این جهت صدای بیت المقدس که از اعماق تاریخ به ‌گوش می رسد صدای با لذات ضد نژادپرستی و ضد صهیونیستی است. در بیت المقدس، ادیان بزرگ می‌توانند در کنار یکدیگر به طور مسالمت آمیز زندگی کنند و سلطه حکومت ‌اسرائیل در آنجا مخالف این همزیستی و همدلی است. فلسطین خـانـه فلـسـطـیـنـیان (اعم ازمسلمان، مسیحی و یهودی) است نه آزمایشگاه هوس‌های خشونت آمیز صهیونیست‌ها. در افغانستان هیچ راه حل نظامی برای از بین رفتن مشکل وجود ندارد.
لینک مطلب 


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیدموسی سیدمحرمی ( یکشنبه 88/8/3 :: ساعت 9:54 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شعر زیبای سیب حمید مصدق و جواب زیبای فروغ فرخ زاد
هیچ کس به تو مانند نشد!
به نسیمی همه راه به هـــم می ریزد
نامه اعتراضی على مطهری به شورای نگهبان درباره رد صلاحیتش
گفتگوی انتقادی طنز با خدا
نامه علی مطهری به فرمانده سپاه پاسداران
نامه سرگشاده على مطهرى خطاب به رئیس مجلس خبرگان رهبرى
گل یاس علی
تکنولوژی جدید برای کاهش چشمگیر انتشار گاز دی اکسید کربن
راز شب بود پیکر زهرا...
جملات منتسب به امام که در صحیفه نیست
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 38
>> بازدید دیروز: 61
>> مجموع بازدیدها: 549079
» درباره من

روزی تو خواهی آمد
سیدموسی سیدمحرمی
این وبلاگ صرفا برای دیگران نوشته نمی شود بلکه هر آنچه خود علاقمند به یادداشت آن هستم به عنوان دفتر خاطرات و ذخیره اطلاعاتی که در دفتر یادداشت و خاطرات برایم مقدور نیست می باشد لذا در وهله اول برای خودم می نویسم و اگر برای کسی قابل استفاده بود که چه بهتر.مزیت وبلاگ بر دفتر عقاید و خاطرات و... این است که در سایه اظهار نظر منتقدین کم و کاست نوشته هایم معلوم می گردد در حد امکان در صدد اصلاحشان برآیم و ....

» پیوندهای روزانه

پایگاه اطلاع رسانی دکترعلی مطهری [34]
مقالات محمد مطهری فرزند شهید مطهری [381]
پژوهشهای قرآنی [129]
مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت [198]
سایت مذهبی تبیان [215]
مرکز اطلاع رسانی شهید آوینی [202]
شبکه فن آوری اطلاعات ایران [155]
پایگاه اطلاع رسانی طب مکمل [249]
پایگاه اطلاع رسانی طعام اسرار [128]
استاد شهید مطهری کتابها سخنرانیها و دست نوشته ها با امکان دانلود [184]
وب سایت شخصی اکبر اعلمی [192]
تو را من چشم در راهم [255]
روزی تو خواهی آمد. [278]
[آرشیو(13)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
مطالبی در مورد کامپیوتر بهداشت و تغذیه مذهبی و ...[117] . نماز . همای . همرنگ جماعت . با یک گل بهار . دست کوتاه و خرما بر نخیل . ربنا - شجریان . سد معبر . صدای طبل . عزاداری . عیسی به دین خود موسی.. . کاخ نیاوران . کنسرت دوزخیان . گروه مستان . گفتگوی ویزه خبری میرحسین موسوی موج سبز رتبه فساد بسیجی واقعی مسک .
» آرشیو مطالب
آموزش کامپیوتر
مذهبی
جامعه و زندگی
مذهبی ( میلادها)
تبریز و آثار تاریخی آن
به مناسبت یکصدمین سال تولد استاد شهریار
ماه مبارک رمضان
پزشکی و بهداشت و تغذیه
وبلاگهای دیگر نویسنده
طب قرآنی
لطیفه ها و جوکها
شهادت و وفات
سیاست و اداره جامعه
خاطرات
ورزشی
شهریور 1385
مهر 1385
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
تابستان 1386
بهار 1386
زمستان 1385
پاییز 1385
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
آذر 88
دی 88
بهمن 88
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
مرداد 89
آذر 89
آبان 89
شهریور 89
دی 89
بهمن 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
شهریور 90
مرداد 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
اسفند 90
فروردین 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
بهمن 91
خرداد 92
آبان 92
مرداد 92
بهمن 92
اردیبهشت 93
خرداد 93
مهر 93
آذر 93
آبان 93
دی 93

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
عاشق آسمونی
پاییزی ...
آخرین روز دنیا
.: شهر عشق :.
رنگارنگه
تیشه های اشک
شبستان
پاک دیده
عشق
جوک
گــــلستان: Golestan
allah is my lord
مذهب عشق
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
انا مجنون الحسین
رنگارنگ
مشاوره و مقالات روانشناسی
کجایید ای شهیدان خدایی
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
وقایع
نیار یعنی آرزو
ESPERANCE55
موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین
قدرت شیطان
تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ mp3 اس ام اس
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
آواز یزدان
اس ام اس عاشقانه
اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز
بازی بزرگان
به خود آییم و بخواهیم،‏که انسان باشیم...
کوثر
هیچ کس نمی داند من هستم
آسمان آبی
مزار شهدا
هوادارن پارسی بلاگ

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان













» طراح قالب
document.write('');